fest

Nu är jag hemma efter festen. Klockan är halv fem. Är inte så trött faktiskt. Tycker dock att de borde ordna en större lokal till festen. Det är tydligen så att den här festen hålls en gång varje år i samma lokal. Men det kommer så mycket folk att det bli knökfullt! Och kröckfullt. När väldigt många, väldigt packade människor ska dansa på en väldigt liten yta så blir det typ en brottningsmatch istället. Tror dock de flesta var för fulla för att märka det. Trots allt var det ganska kul och jag ångrar inte att jag följde med. Det var en fin blandning av stickade islandströjor och linnen som inte nådde över naveln. Även någon enstaka kavaj samt tjocktröjor med traktor märken. Några klänningar också. Många som inte hade valt kläder efter väder och en del som dansade innomhus i värmen med dunjacka på. Det bästa var dock islandströjan med RENAR på.....
 
Är också imponerad av hur länge många väldigt fulla människor kunde dansa. Trodde att vissa personer skulle kolapsa när som helst men alla höll sig på benen vad jag såg. Väldigt stor åldersblanding också. Många i min ålder men också många betydligt äldre. Det var ett liveband som spelade. De värkar spela varje år. Typ country aktigt. Alla sjöng med och jag sjöng med när det var på engelska. Om man är fattig student som vill bli full så är livet nog ganska enkelt på Island. Folk skickar frimodigt omkring sina flaskor med diverse innehåll. Det värkar vara främst starksprit som skickas runt. Ölen tar man en varsin istället. Aja nu ska jag sova. Tänkte bara skriva om min festupplevelse innan jag glömmer den. Saknade lite mina girrrrls, hade behövt några extra armbågar haha.
Ni får en bild som jag tog på toaletten ca kl. 4
 
 
2 kommentarer
Jens

På Island är det väl vanligt att hälla i sig Black death-vodka..och den är riktigt läskig. Vad åt de som var icke-vegetarianer..sälögon och surhaj?

Svar: Vi åt inget. Det började liksom vid 23 och slutade vid 4. Jag drack bara cola :)
Judit-Karin

Maddefjös

Ja hade kunnat gett dig sällskap och skrattat åt dem <3
Om ja räknas som en av dina Giiirrrrrrls alltså ;v