Vecka 51

I  måndags så åkte jag till enköping och lämnade min kanin Bilbo hos veterinären. Hans skulle kastreras så att han kan bo ihop med min kaninhona Sansa sen. Det ser ut att ha gått bra, just nu bor han inne på mitt rum då de ej får bo ute direkt efter kastraktion. Tanken är att han får flytta ut någon gång nästa vecka. Medan han var hoss veterinären (lämnade honom 08.13 och fick hämta honom 13.00) så passade jag på att handla lite och fika lite i enköping. Men det tog ju inte fem timmar så jag åkte till stallet och red ut en sväng på Saga. Det var jättekul! Första gången jag red henne sen juli. 
 
På tisdagen red jag Saga igen. Sen kommer jag inte ihåg vad jag gjorde mer. Antar att jag gick ut med hundarna lite. På onsdagen red jag också. Samma sak på torsdagen. På torsdagen höll jag som en lektion för en i stallet. Hon hade frågat om råd dagen innan och frågat om jag kunde hjälpa henne mera någon helg. Eftersom att jag inte ska rida på helgerna så sa jag att det kunde jag inte, men att det gick bra imorgon. Så då blev det så. Visade hur jag jobbar unghästarna från marken och så fick hon prova att göra själv också. Det är ju sådant som fungerar på alla hästar och som kan vara bra att upprepa om man känner att det är något i hanteringen som kärvar. Jag tyckte det var jättekul då jag fick känna att jag faktiskt kunde något. Har alltid tänkt att jag aldrig skulle kunna hålla ridlektioner då jag inte riktigt vet vad jag gör själv, man gör ju liksom bara. Men det här med unghästträningen är så färskt att jag fortfarande vet exakt vad jag gör, så jag bara babblade på och visade haha. Hästen var ju inriden redan och jättelätt och trevlig att jobba med.
 
I fredags fyllde jag år. Så nu är jag 19 år! Vi åt tårta och sen åkte vi och handlade lite julklappar i Enköping. Jag köpte också ett par jeans. Hade innan tre par ridbyxor och ett par träningsbyxor i byxväg så det behövdes ett par vanliga byxor. (tror att jag har ett eller två par arbetsbyxor också). Sen åt vi middag på en asiatisk resturang. Jag år wokade grönsaker och sen glass till efterrätt. Blev redigt mätt. På kvällen kollade jag på filmen Minonerna. Tyckte inte den var lika bra som Dumma mig som den är en spinoff på. 
 
Efter frukost på lördagen åkte jag till Uppsala och träffade två kompisar. Vi fikade och gick på en julkonsert. Allt var mysigt och fint. Om man bortser från att jag krockade i en pelare... Det var när jag skulle parkera i ett parkeringshus som jag valde den minsta och trängsta platsen som fanns (bilen brevid hade tydligen parkerat på strecket men det såg inte jag förrens i efterhand) och då så trodde jag att jag hade lite mindre bil än jag har så jag råkade köra in i en pelare och skrapa upp lacken :( Envisades med att parkera där ändå, men det var så trångt (trots att jag parkerat så långt ifrån den andra bilen som möjligt) att jag fick klättra genom bilen och gå ut på passagerarsidan. På kvällen kollade vi på filmen The Grand Budapest Hotel. Den var fin. Väldigt mycket fokus på filmingen. Lite samma känsla som i Amelie från Montmatre och Igelkotten. 
 
Idag åkte jag, mamma och systern til Erikslund och fixade de sista julklapparna. Råkade vist hitta en liten klänning till mig själv också. Blev filmkväll idag också, The Imitation Game blev det. Den var också bra men något sorligare och något högre tempo. Efter filmen var det egentligen läggdags men jag tog ett ryck och packade upp sex flyttlådor som stod i vardagsrummet och flyttade in ytterligare två i ett skåp. Så nu finns det inga flyttlådor där. Bra jobbat till mig, 
 
Såhär ser gården ut förresten. Nu ska jag verkligen sova!
 
 
1 kommentar
Bettinas islandshäst

Kul att se bild på gården! Och förstår att det var kul att rida Saga igen. :-)