Upptäcksfärd i Reykjavik

 
När jag hade kommit av flyget och hämtat upp mitt bagage tog jag flygbussen till en busstation strax utanför Reykjavik. Där köpte jag några vykort och frimärken. Eftersom det skulle ta någon timme innan jag skulle bli hämtad så bestämde jag mig för att gå på upptäcksfärd i Reykjavik. Som tur var fanns det möjlighet att lämmna sitt bagage på busstationen, så jag slapp släpa med mig två stora koffertar. 
 
 
Jag gick över den här bron som gick över vägen och när jag precis hade kommit upp på den som flög det förbi ett litet propellerplan. Flygplatsen för propellerplan låg betydligt mycket närmare Reykjavik än Keflaviksflygplats som det var 45 min med buss ifrån.
 
 
Sen kom jag till den här Dammen (???) som det var massor med änder och gäss i. 
 
 
Det fanns statyer och fina blommor i parken som omgav dammen.
 
 
Sen kom jag in i stadskärnan och eftersom att Island inte levde upp till sitt namn så köpte jag en glass. Den här sa kassörskan att var den godaste. Typ magnum med mindre gräddig smak.
 
 
I Reykjavik hade de en del väldigt internationella affärer, väldigt många resturanger och ännu fler souvenirbutiker. De hade också världens sötaste bommar.
 
 
 
0 kommentarer