Snabbtur till Reykjavik

 Gjorde morgonstall och "longerde" Eyjolfur på en unghäst. Sen gick jag in och åt lunch och städade lite. För idag skulle mamma komma. Strax efter tre satte jag mig i bilen och började köra mot Reykjavik. Stannade i Borganes och laddade mobilen och åt en liten skyr. Sen körde jag vidare. När jag kört en bit klickade jag på min mobil för att se vad klockan var och såg att mamma hade smsat och frågade vart jag var. Trodde då att hon hade kommit fram till busstationen där vi skulle mötas, 30 minuter innan jag trodde att hon skulle komma dit. När jag kom fram så ringde jag ett isländskt nummer som hade ringt mig och då var det en man som svarade och frågade om jag ville prata med min mamma. Det visade sig att mannen som hon hade suttit brevid på planet skulle bli hämtad av sina döttrar på flygplatsen och då fick mamma skjuts av dem in till Reykjavik. 5 minuter efter att jag kommit till busshållplatsen kom de. Jag och mamma tog en liten promenad längs Reykjaviks gågata och fikade lite vid ett kafe nära Hellgrimskjirkja. Åt pankaka med skyr i och kolasås på, var väldigt gott! Sen satte vi oss i bilen för att åka tillbaka till gården. Stannade till i stallet på vägen tillbaka för att vi såg att det lyste, då hade Eyjolfur precis lagt upp höt så vi tog in hästarna. Sen så blev det lite kvällsprat och nu sitter jag här och bloggar men känner att det verkligen är dags att sova. Har ändå kört bil i mer än tre timmar idag, och för mig som haft körkortet i 3 månader så blir det lite tungt i huvudet. 
 
Mamma hade med sig lite grejer till mig bland annat en vinterjacka från hööks som jag "beställt" eftersom min gammla var så sliten att jag lämnade kvar den i sverige. Fick också en till muminbok, islandshästen nr 6, lite choklad... Tog med mig kameran och tog faktiskt bild på någon svan i Reykjavik men har ej lagt in dem i datorn. Den här bilden är från när vi vallade hem tackorna och Thjotandi tyckte att han var en del av flocken. 
 
 
3 kommentarer
Jens

En liten mumiebok? 💀

Jens

...och du har körkort! 😲 Coolt och lite läskigt på samma gång.

Maddefjös

vad härligt med snälla medmänniskor <3