Ingen måne och ingen akvarell

Jag såg ingen blodmåne och ni får inte se någon akvarell idag! Orakde inte stanna uppe, eftersom att månen inte visade något tecken på förändring vid 1 så somnade jag. Men tydligen så hade den varit helt röd vid 2 så ångrar mig lite nu.. (på Island alltså, andra tider gällde i Sverige). Gjorde inte klart akvarellen idag så ni får kanske se den senare istället. Något jag dock gjorde var morgonstall! Har ju haft sovmorgon två dagar i rad men nu var det på'et igen. Sen så red jag ut med Eyjolfur. Jag på brunis och han på rödblacken. Vi hade sällskap av Kappi (hunden) fyra får som vi vallade till grannen och en korp som skulle retas med Kappi. Det är många korpar i området nu. De letar efter döda får/lamm. Tror dock inte vi har haft något. Korparna älskar iallafall att retas med Kappi och han är ju väldigt lättretad haha. 
 
Efter lunch var jag inne och gjorde klart den här. Försöker göra lite bilder i logotyp stil så att jag kan sätta ihop ett portfolio för logotyper. Den här var tänkt till mammas hunduppfödning. Den är gjord i Illustrator så den har egentligen jättebra kvalite men den dog lite när jag konverterade den till jpg. Får se om jag kan konvertera den bättre sen. 
 
Sen så skype'ade jag lite med familjen hemma i Sverige. Min lillasyster fyller ju år idag och paketet från mig ligger fortfarande på skrivbordet här på Island... Det var kul att skype'a iallafall. Hundarna tyckte dock att det var lite konstigt. Så gick jag ut och hjälpte till med kvällstall. 
 
0 kommentarer