Måla och månar

Gjorde inte så mycket idag.Fick sovmorgon och sen städade jag mitt rum och fortsatte med att dammsuga resten av huset. Sen var det lunch. Efter lunch hängde jag inne lite till. Eyjolfur hade förstört runkorallen. Det var någon häst som typ hoppade in i den för några dagar sedan så att stolpen vid grindarna blev sne så att det ej gick att stänga ordentligt. Så imorse rättade Eyjolfur till den stolpen men sen när han skulle stänga så ramlade ena grinden av som jag förstod det? Runkorallen är rejal och gjord helt i stål. Det finns två separata grindar på ena sidan men vi använder bara den ena, den andra är lite trög. Och så stänger man med ett band som sitter fast i den tröga grinden genom att ta ena änden på ena sidan av stolpen som blev sne och andra på andra sidan och stänga (det finns en kabinhake och en ring). Så Eyjolfur hade vist av den tröga grinden. Men när jag gick ut för att hjälpa till med kvällstallet så var den på plats igen! :) 
 
Ikväll ska det vara månförmörkelse. Den ska gå att se på Island från kl 24 vilket är om 4 minuter. Just nu är det dock ett stort moln ivägen, hoppas att det flyttar på sig snart! Tror inte att jag orkar stanna uppe så länge till. I väntan på månförmörkelsen så passade jag på att måla lite. Tog fram mina akvarellfärger och började måla av en bild som jag tog på fölet igår. (nu flyttade sig molnet så att man kan se månen men den är fortfarande normal) Är klar med själva fölet nu men har bakgrunden kvar. Ni får kanske en bild på det imorgon. Nu kan ni få referensbilden :) Kan också uppdatera kring om jag orkade stanna uppe tills månen blev konstig imorgon. Just nu känner jag mig lite tveksam. Men har ändå stannat uppe 2 timmar för det här så kan ge det en liten stund till.
 
0 kommentarer