12/2-2016

Nu har jag fått påtryckningar från två håll om att jag måste blogga haha. Deet har blivit lite sent de senaste dagarna. Har virkat på sjalen och igår så läste jag färdigt "Jag är Malala". Väldigt bra bok, kul att lära sig mer om Pakistan. Idag blev det inte ett dugg tidigare. Gjorde morgonstall och sen longerade jag Eyjolfur på några unghästar. De två rädda som kom samtidigt + en valack som från gården som kom in igår. När de tog in honom så var jag inne och passade yngsta barnet så att Johanna skulle få rida. Sen gick jag och barnet ut i stallet och då hade den hästen rymt. Eftersom jag inte viste att de hade tagit in honom så råkade jag vist släppa upp honom på berget igen.... Men de fick tag på honom sen.. Han heter Djakni och är efter Tindur frá Varmalæk. Han är 8 år men knappt tränad alls. Här är en bild på honom som jag tog för ett tag sedan. 
 
 
 
De två rädda blir bättre och bättre. De är inte lika rädda för mig längre. Lite spännande och jobbigt på samma gång är att deras ägare sa när han lämnade dem att han tagit med de två som var minst rädda och att han skulle komma med två som är räddare än dessa sen... Sen vart det lunch och efter lunch tränade jag Ofelia lite vid hand och sen var det tandkontroll på de flesta av hästarna inne. De skötte sig fint! Bättre än lillagul iallafall som stegrade när vi kollade hennes tänder i höstas. 
 
Sen gjorde jag kvällstallet på rekordfart. Har väll gjort det snabbare när det inte var några får inne och inte så många hästar. Men nu är alla får och 19 hästar inne och jag lyckades göra kvällstall själv på 1 timme och 15 minuter! Det var lite brottom för att vi skulle åka till Stóri-Ás och kolla på Meistarideildin med dem på tv. Eyjolfur var och skodde en häst så han kom först på slutet och hjälpte till att fodra hästarna. Meistarideildin är en mästarliga där några av de bästa ekipagen tävlar i olika grenar. Idag var det dressyr. De red egendesignade dressyrprogram. Väldigt kul att titta på. 
0 kommentarer