10/1-2016

Gjorde morgonstall och fodrade hoss fåren medan Eyjolfur red på Fina med den gamla förrymda hästen som handhäst så att den kunde få komma tillbaka till sitt hem. Så nu finns det en tom box. Men tror det är en eller två unghästar på gång som dröjt lite pga isgatan. Sen hjälpte jag till med två unghästar. Alla de minst trände unhästarna ligger ungefär på samma nivå nu, strax få börja ridas ut nivån. Efter lunch dröjde jag kvar lite inne, Eyjolfur körde in några hösilage balar. Sen gick jag ut och fotade hästarna som kommit ner från berget. De kommer ner varje dag nu men det är inte alltid jag har med mig kameran ut i stallet. Sen red jag en sväng på Bilur och en av de minst tränade unghästarna fick följa med ut för första gången med Eyjolfur på ryggen. Sen på kvällen gjorde jag kvällstallet. Konsert hade ner grinden till rundcorallen när han blev skrämd av ett fyverkeri som någon sköt upp. Men han varken rymde eller skadade sig så det var ju bra. Här är några bilder som jag tog idag. 
 
Börjar med en på Kappi, sen is och sist en skimmelblack. Ni ska jag sova. Har fått en förskylning som välkommstpresent av barnen så tänkte försöka sova mig friskt. 
 
 
0 kommentarer