16/1-2016

Bloggade inte igår för det blev så sent. Vi åt god soppa till middag, pratade om hästar och åt hemagjord glass till efterätt :) Så nu vet jag var alla hästar i stallet heter utom en. De hade kollat upp på worldfengur vad träninghästarna heter. Valacken som är bror till Super-Stjarni heter Loki. Det bruna stoet heter Fleitta och heddas häst heter Brenna. De andra två träninghästarna heter Konsert och Sinfonia, men det viste jag sen innan eftersom jag viste vilken gård de kommer från så kunde jag kolla upp på WF själv. Vi har ju i och försig en till träningshäst som kommer från Eyjolfurs bror, han ska också ha ett namn men vet inte vad det är just nu. Vi pratade också om de två stona från gården som tränas nu och som ej har namn. Johanna tycker att fuxen ska heter Tørnurros (Törnrosa). Jag lade fram att jag tycker lillagul ska heta Sansa och det tyckte iallafall Johanna att det var fint. 
 
Förutom att äta gott och få reda på hästnamn så gjorde jag stallet som vanligt och tränade några hästar. På förmiddagen longerade jag lillagul/Sansa och på eftermiddagen longerade jag Loki och Konsert. Red en sväng på Bilur på förmiddagen också. Idag har jag också ridit Bilur en gång. Vi tvättade också Fina lite, hon blir så skitig på sina bakben av att ligga ner och sova. På eftermiddagen vallade Eyjolfur alla skodda hästar exklusive hingstarna till Uppsalir. Johanna och barnen följde med. Jag valde att stanna här, mockade och sen gick jag in och tog det lite lugnt. Jag började virka en sjal/halsduk igår som jag fortsatte med idag. Nu är den iallfall 13 tum lång (mätte mot datorskärmen haha). Tog lite bilder på de löst springande hästarna också :) Fungerade vist som en hästmagnet så det blev inte så bra hahaha
 
 
0 kommentarer