20/1-2016

Blev inget bloggande igår eftersom att det blev lite sent i säng. Blev vist lite sent idag också, men jag kan ju inte skippa att blogga två dagar irad. Igår så gjorde jag morgonstall och sen red jag en sväng på Bilur med Eyjolfur som sällskap. Kommer inte ihåg om jag tränade någon häst från marken också. På eftermiddagen var jag inne med barnen. Sen gjorde jag kvällstall. Det kom två nya hästar. Båda är valackar tror jag och båda är stora. Speiellt den ena som verkligen är jättestor. Det är en rödblack och en mörkbrunskäck. Skäcken är den gigantiska. De är båda ganska rädda för människor men det blir väll bättre med mer träning. Jag har inte fått träna dem ännu och det är jag glad för. Speciellt skäcken verkar lite svår just nu. 
 
Idag gjorde jag morgonstall och sen red jag en sväng med Eyjolfur. Jag red Bilur som vanligt. Vi skulle hämta en häst hoss grannarna. Det var ett sto som hör hit som stod och hängde hoss dem och som har gjort det sen nyår så vi skulle ta hem henne. Hon var i den stora hagen där de flesta andra hästarna går, men hon hade liksom kommit bort från flocken och inte kommit hem för att äta. Istället ville hon stå vid grannens hästar och glo. Tanken var först att vi skulle valla tillbaka henne i hagen. Men hon hoppade över staketet till grannens hästar. Då tog vi in de flesta av de hästarna i deras stall och sen fick de gå ut igen alla förutom stoet vi skulle hämta. Eyjolfur hittade en grimma och så gick vi tillbaka. Jag gick bakom och hjälpte till att driva på om stoet eller Þjalfi (som Eyjolfur hade ridit på) skulle börja snigla sig. 
 
På eftermiddagen tränade jag Brenna, Fleitta och Törnuros. Första gången jag tränade Törnuros. Det gick bra. Brenna hade lite svårt för kyssa stigbygeln och gick runt, runt, runt i en evighet innan hon fattade grejen. Det lite konstiga var ju att hon fattade några gånger och sen började hon gå runt. Jag han bli lite snurrig i huvudet innan hon tillslut stannade. Fleitta var full av bus. Först var hon ganska lugn, men efter att vi hade haft en liten paus från longeringen (gjorde kyssastigbygeln) så bockade hon runt mer än hon sprang normalt. 
 
Är med i en fotogrupp där de har ett tema varje onsdag. Idag var det macro/närbild. Jag postade bland annat denhär. Det är Glettnis öga och jag tog bilden i söndags. I övrigt så är min halsduk 100cm nu :) Och vi bakade bullar idag. Jag var inte så involverad men hjälpte äldsta barnet med hennes bullar lite grann. 
 
 
 
0 kommentarer