1/3-2016

Igår bloggade jag inte. Men igår var det 7 månader sen jag åkte till Island för första gången. Nu har jag alltså varit på island i 6 månader totalt (var hemma en mån i dec/jan). Jag hade bakat en chokladtårta som vi åt. Det betyder också att jag har bakat alla mina avramlingstårtor (3, alla blev jag skylldig redan första månaden). Det har kommit två nya träningshästar. De har varit på träning tidigare men är lite hispiga och behöver tränas mera. Det är två rödblackar. Så nu är det tre rödblackar i stallet. Det kommer en fjärde från samma som lämnde de här två. Hon har tydligen haft en rödblack som hon tyckte så mycket om så nu har hon köpt tre rödblackar av nån för att hon vill ha en häst som den hon hadde innan (??). De två som kom nu hade kunnat vara med i en disneyfilm. De har samma färg fast en är stor och en är liten. Väldigt söta.
 
Annars så går det fortfarande på halvfart här. Därför bloggar jag inte så mycket heller. Jag lagade mat igen i söndags, grönsakssoppa blev det. Håller på att rita en fin fin teckning i brist på garn. Denhär teckningen blir kanske tom rama-in fin. Vi får se. Läser också om Naruto, det är väldigt kul.  Här är ustikt från Uppsalír. Eirksjökull syns till vänster. 
 
 
3 kommentarer
Jensur

..å vi har saknat dig under tiden du är på Island.
Har du bokat hemresan..jag kollar lite på biljetter till Island..och då kanske vi kan flyga hem med samma plan?

Barbrur Westergrenur

Tiden går fort när man är lycklig sägs det! Tavlan m blummur har fått svart ram som dom andra och hänger på väggen i trappan. Tänker på dig när man ser den. Läser alltid din blogg o följer vad som händer på gården. Mycket hästar blir det. Men det är väl därför du är där antar jag KRAM på dig. Gertur hälsar

maja

va fint är Uppsalír som uppsala fast på isländska? hehehhehe. visa teckningen!! also nu kommer det fram hur länge sen det var jag läste FÖRLÅT<3<3<3