29/3-2016

Hoho nu vart jag lite frånvarande här igen. I lördags kom ägarna till tre av fyra rödblackar och kollade när vi tränade dem. Jag longerade den ena valacken. När de gått in för att kolla på Eyjolfur som red så öpnade jag fickan för att ta ut mina vantar pga frös om händerna. Hästen gillade ej det ljudet och fick lite små panik. Jag öppnade och stängde fickan tills han stannade så nu är han ej rädd för ljudet av tryckknappar längre. Idag när jag longerade honom så drog jag på mig luvan pga kall om öronen och då blev han också rädd såklart. Så då fick jag ta av och på luvan några gånger. Men nu är han inte så rädd för det heller. 
 
I söndags fick jag leta efter ett litet isländskt påskägg. De är helt gjorda i choklad och ihåliga. På baksidan finns en liten lucka och inuti ligger lite godis och ett ordspråk. Har inte fått mitt ordspråk översatt ännu. Åter kommer kanske sen med vad det stod. Sen var det fin påskmiddag med massor av gott. Till efterätt blev det marängtårta :) Som ni hör han jag ej gå ut och fota, var för upptagen med att äta gott. Så ni får vårtecken från förra helgen istället, och en liten travande Andvari.
 
 
 
I går åkte Loki hem. Så idag red vi över till grannen och hämtade en ny häst. Eyjolfur red dit på Stigandi och jag red på Bilur som vanligt. Sen på vägen hem tog jag Stigandi som handhäst och Eyjolfur red på den nya träningshästen, ett isabellsto. Har också longerat två rödblackar och en liten Konsert idag. Igår longerade jag Þjotandi och Hylling, samt red Bilur. 
 
 
1 kommentar
Jensur

Hästar är konstiga..har de inga knappar på sina byxor eller?