3/12-2015

Gjorde morgonstall och putsade några nosgrimmor. Efter lunch så var jag med och pysslade lite, virkade ett par änglavingar till en ängel som de gjorde. Sen gick jag ut och jobbade Þjalfi från marken. Nu är han mer avslappnad och har samtidigt förstått att det är strängt förbjudet att stå på mig. Idag gick flytta framdelen mycket bättre också. Han flyttar bakdelen samtidigt men så länge han korsar frambenen så är jag nöjd. Vet faktiskt inte hur jag ska få honom att stå mer still med bakdelen. Tar bara lite i grimman och petar på bogen, så en lat häst hade antigen stått still eller bara flyttat framdelen, men Þjalfi ska hellst göra saker innan man ber honom. Så idag övade vi också lite på att stå stilla. 
 
Sen red jag ut en sväng på Bilur med sällskap av Eyjofur. Idag hade de plogat vägen så var inte så tungt. Tror dock vi red lite för långsamt för Bilur fick lite snöstyltor, inte så stora dock de märktes inte av något under ridturen iallafall. Tror det var igår som jag fick en snöklump från hästen innan på hakan när vi galopperade.. Måste skaffa visir till hjälmen ;)
 
Ni kan få några bilder på Þjalfis storasyster Þokkadis. De har samma mamma :) Þokkadis är e. Trymbill frá Stóri-Ási och är uppfödd av Eyjolfurs syster. (ägs nu av Mette Moe Mansett). Ett av de ston vi har på träning nu är syster till Trymbill (samma mamma) 
 
 
0 kommentarer