4/12-2015

Gjorde morgonstall. Þeista rymde. Man kan ju fråga sig vad det är för ide att rymma från en 1000 hektar stor hage... Såg henne när jag skulle ta en annan häst och då skällde Kappi på henne så att hon sprang ner på vägen och travade bort till flocken av ston och föl. Hon är som tur är tränaad så det var bara att ta henne i skägget och gå. Tyckte dock att det gick så segt så släppte henne så hon fick trava framför mig tills hon stannade vid en grind. Då ledde lag henne i skägget igen. Sen longerade jag Þjalfi och lillagul. Efter lunch var jag inne med barnen. Först lekte vi lite med trolldeg. Jag gjorde en katt med halsduk, en häst som låg ner och en ros. Och så hjälptes vi åt med en snögubbe. Det har varit lite dåligt väder här också idag. På morgonen var det helt vindstilla men på eftermiddagen började det blåsa. När jag gick till stallet för att göra kvällstall så gick jag på vägen för där är det plogat och då hade jag vinden i ryggen och bävade för att gå åt andra hållet haha. Hade jag haft halare skor hade jag kunnat åka med vinden hela vägen till stallet. Eyjolfur kom dock ut med bilen så jag slapp gå i motvinden på vägen tillbaka. 
 
Om jag har några lite nyare läsare så kanske ni inte vet att vi var på en firmakeppni tävling i början av Augusti och då red jag Þeista som tog en liten strapats utanför hagen idag. Här kommer en bild från galopploppet som vi var med i (och förlorade)
 
 
0 kommentarer