17/11-2015

Fick lite klagomål från mamma kring att jag inte uppdaterat på ett tag = sen i lördags. Under söndagen gjorde jag ingenting. Hängde inne och gjorde kvällsstall. Igår så gjorde jag morgonstall och red ut på Bilur, med Eyjolfur som sällskap på en unghäst. Så longerade jag ett fuxsto som är här på träning. På eftermiddagen var jag barnvakt. Idag har det dock varit full rulle. Eller ja, full rulle och lite lungt och ro samtidigt. Har hunnit mer att träna sju hästar från marken. Efter att jag gjort morgonstall så var det Super-Stjarni, Konsert (en hingst som också är här på träning) och samma fuxsto som jag tränade igår som fick komma ut en sväng i runcorallen. Eller Super-Stjarni fick tränas i ladan för det var fruset ute och han har ej brodd. Har har också en tendens att bralla av sig lite så då kändes det tryggare att vara inne i ladan på mjukt underlag. Fuxstot är oskott än så länge med oskodd är bättre än skodd utan brodd på halkan så hon fick tränas ute. Hon har inte lika många myror i brallan heller. Konsert har jag aldrig tränat innan. Han har varit här på träning innan så han är lätthanterlig. Han ville helst tölta//passa i början men sen så tog han något galoppsprång innan han föll ner i trav. 
 
Efter lunch tränade jag fux valacken, silversvartskäcken, Þjalfi och isabellstoet som Johanna benämnde som "din häst" hihi. Alla skötte sig bra och alla var broddade förutom silversvartskäcken. Honom tränade jag i ladan. Har aldrig tänat honom innan så jag ville inte chansa på att ha honom ute ifall han skulle vara lite nervös eller hoppig så skulle han halka. Han var inget av delarna. Mest lite omotiverad att springa så det hade nog gått bra att vara ute också. De andra skötte sig bra, jag longerade lite i båda varven och så gjorde jag lite lösgörande övningar och lite toleransträning innan jag longerade lite till. 
 
Nu på kvällen har jag surfat lite och läst lite. Eftersom jag inte bloggade igår så kunde jag inte heller skriva att det igår var 3 veckor tills jag kommer till Sverige :) Ni får en bild på lillegul som jag tog med mobilen idag. Har också bytt tema om någon märkt det. Vad tycker ni? Är den här eller den förra finast?  
 
 
 
1 kommentar
Maddefjös

Jag tycker att det är lite jobbigare att läsa med det nya temat tyvärr :C