26/10-15

Idag gjorde jag morgonstall. Det var kallt idag, har inte koll på exakt hur kallt, men en del minus iallfall. Utehästarnas vatten hade frusit så jag tog en av hammarna som Eyjolfur använder till att banka till skor och skog sönder isen så att den gick att ta bort. Så fylde jag på med en hink varmvatten. Efter lunch skulle de forstätta med slakten så jag var barnvakt. De första timmarna var älste barnet på dagis och den yngste sov iallafall 1.5 timme. Sen kollade vi lite på film. Jag har också forstatt att virka på min halsduk och kommit på att jag ska göra sånadär vantar med tre fingrar. Gjorde också kvällstallet och då var det stjärnklart och fint! Fick också en glimt av den sista solnedgången. 
 
Har börjat rita lite på en häst. Tar tid om man ska orka få med alla detaljer. Är inte klar, får se hur länge jag orkar hålla på innan den får förklaras färdig. Ser nu att bakbenen har råkat växa ihop haha. 
 
 
2 kommentarer
Jens

När jag kör jour får jag väldigt färska bloggnyheter om dina isländska äventyr. Kul..🗾⬅ nästan som Island

Maddefjös

de e nice att du fortfarande håller igång dina ritkunskaper! :D

btw så vet jag inte om du någonsin svara på mina kommentarer pga man får ju inte direkt någon notis om det</3