5/4-2016

Yao nu blev det ett tag sen sist igen. Jag som har haft så mycket blogg idéer. Tänkte blogga om godis men det hinns inte med ikväll. Idag har jag ridit tre gånger :O Först red jag Bylur en gång innan lunch när Eyjolfur red på en rödblacksvalack och sen red jag honom igen efter lunch när Eyjolfur red på en annan rödblacksvalack. Första turen var med en lite mer erfaren rödblack så då fräste vi på lite mer och Bylur fick jobba ordentligt. Andra turen var det en lite mer rädd och mindre erfaren rödblack som skulle ut på sin första uteritt så då tog vi det lite lugnare. 
 
Seeeen red jag en ny häst. Isabellstoet från grannen. Hon är ung, eller iallafall otränad. Rids med repgrimma och träns där tyglarna går genom bettringarna och sen är fästa i repgrimman istället, som på alla unghästar. Men hon är snäll. Hon är proffs på kyssa stigbygeln men kan också stanna rakt. Hon ville inte riktigt stå still när jag hoppade upp men jag gjorde kyssa stigbygeln med henne samtidigt som jag hoppade upp och stod i stigbygeln och så fick hon gå där i sin lilla ring. När hon stannade så slängde jag över benet och satte mig i sadeln. Men snäll är hon och lite osäker. I början gick det lite snett, alltså bokstavligen så gick hon lite snett. Men snart fick vi ordning på det och hon vågade klampa på med mer säkerhet lagom tills fjärilarna i min mage försvunnit. (Var ju första gången jag red en annan häst än Bylur och Saga sen november). Snäll och liter tjock och otränad. Snäll och lite grisepassig. Vi provade inte nån tölt. Eyjolfur hade inte sagt något om att de hade tränat tölt så jag fokuserade på att försöka få fram lite trav. Grisepass, grisepass, grissepass blev det. Men sen en liten vixling och så lite trav woho. Sen om igen. Förhoppningsvis blir det mer trav nästa gång. Idag provkörde jag liksom lite. Nästa gång trycker vi på mer fart så blir det nog mer trav. Och så ska vi ta ner i skritt när hon börjar trava så hon fattar att det är det som är rätt. Fick veta att hon kan tölta långsamt. Så nästa gång ska jag prova lite på vägen hem. Men mest fokus blir det på att få fram den där traven, och på att få bort lite av den där magen.
 
Longerade Þjalfi också. Det gick bra det med. Här kommer en bild på mig från i julas. Jag skaffade Lr = lightroom i söndags så nu experimenterar jag med att redigera bilder. Tänker att om man tar en bild om dan så blir man snart bra :) Så denhär har jag alltså redigerat i Lr och lite i Medibangpaintpro. Har redigerat ljuset samt tagit bort lite av bakgrunden som bestod av en diskbänk. 
 
 
 
 
 
 
1 kommentar
Maddefjös

nice redigerat!! :D <3