17/2-2016

Förra gången jag bloggade så tänkte jag berätta något som jag glömde. Eyjolfur mätte tre hästar. Först ut var stallets minsta häst, Drífa som är här på träning. Hon kom upp i hela 132 cm. Strax efter kom halvbrorsan Andvari med sina 134 cm. Så mätte Eyjolfur den som vi tror är störst, han känns gigantisk men var faktiskt bara 143 cm. 
 
Annat spännande som hände idag var att jag blev sparkad på smalbenet :( Det var Stigandi som står i spiltan närmast dörren. Jag kom in med Konsert bakom mig, denne pratade lite på hingst vis och Stigandi svarade med en spark som landade på mitt smalben,... Gör fortfarande ont såhär två timmar senare. Får hålla lite bättre koll på Stigandi i framtiden så att det inte händer igen. 
 
Sen så tränade jag Djákni lite från marken innan Eyjolfur skulle rida. Vi longerade, gjorde kyssa stigbygeln och flyttade framdelen. Tycker han är väldigt gullig. Sen tränade jag Brenna från marken med tränset. Här är ännu en bild på lille Djákni (som faktiskt är hela 8 år, han har bara kommit igång lite sent med inridningen, vi har några andra som börjar inridningen vid 5-6 år men det är oftast för att de är små, Djákni är mer normalstor)
 
 
 
1 kommentar
Jensur

Electroshock..!