11/1-2016

Gjorde morgonstall och sen började jag trassla ur en svans. Det var redigt trassligt så jag han inte klart innan lunch. Men efter lunch han jag klart. Medan jag trasslade svans efter lunch så skodde Eyjolfur Þjotandi så när jag var klar med svansen så red vi ut en sväng. Jag på Bilur och han på Þjotandi. Den sistnämda är så söt när manen flyger av fartvindarna. Han kommer nog inte bli några problem att tölt sätta heller då han gärna töltar på även om man inte ber honom om det. Rent låter det också. 
 
De var de. Gjorde kvällstall också. Och halkade omkull 5 gånger. Det kom snö idag och snö på blankis är inte så kul. Det blir jättehalt och man vet inte vart det hala är så det gick neråt liksom. Men när jag gick från stallet sista gången så ramlade jag inte alls :)
 
Här e Hylling.
 
 
Och här är en av Hyllings blåbärsfläckar. Flera av hästarna har så. De rullar sig i blåbärsriset och så går fläckarna aldrig bort. De har haft dem i minst 1.5 månad nu... 
 
 
 
 
 
0 kommentarer