Vecka 50

Tack för att jag har så trogna läsare trots att jag inte bloggat något sen i måndags. Därför tänkte jag ha en liten veckosumering. Vi kan börja med några bilder från busstationen som jag var på när jag väntade på flygbussen. Det är paketen jag slog in medan jag väntade där, min övriga packning och en informationsskylt om stormen. 
 
 
Mamma hämtade mig på Arlanda och så åt vi på max på vägen hem. Max ska förresten utöka sitt vegetariska utbud i januari, det ser jag famemot. På kvällen gjorde jag en gryta på morötter, lök och korsstomater. Under tisdagen så ägnade jag mig främst åt att städa kaninburar, och gå ut med hundar. Under onsdagen gjorde jag något helt annat. Jag åkte till stockholm. Försökte få några coola bilder på tåget men tror inte att jag lyckades. 
 
 
Vad gjorde jag i stockholm då? Först tog jag pendeln till Bagarmossen och tatuerade mig!? Hittade först inte studion så fick lite panik men sen kom jag fram :) Det är en tatuering som jag planerade innan jag fyllde arton men så har det inte blivit av. Men i början av oktober tog jag tag i det och bokade en tid. 
 
 
Det är våran hund Zeke med nejlikor runt. Efter att jag hade blivit färdigtatuerad så åkte jag till stan och åt på max igen innan jag tog en liten sväng genom kungsträdgårdens julmarknad. Köpte brända mandlar och karameller. Sen gick jag till Cirkus på Djurgården. Min mamma fick biljett till deras uppsättning av Kristina från Duvemåla av mig i 40 års present. Så den skulle vi se nu. Mamma tog bilen in och han trots oddsen imot sig. Jag tycker att musikalen var jättebra! De sjöng fantastiskt och jag grät flera gånger. Vi har förra uppsätningen på cd skivor som vi haft i bilen så kunde ju de flesta låtar sen innan. En väldigt gripande musikal med mycket kraft i sig! Så bra!
 
I torsdags så hängde jag hemma och städade lite mer kaninburar och gick på lite fler hundpromenader. I fredags åkte jag till tandläkaren. Man får passa på innan det börjar kosta pengar. Jag hade inga hål men lite tandsten som tandläkaren skrapade bort. Hon frågade om jag brukade använda flour, och det gör jag ju inte. Då sa hon att jag behöver ju inte det heller egentligen eftersom jag inte har någon karies :) Sen hälsade jag på lite folk på vägen hem, det var trevligt. På kvällen hade vi lite mys och tittade på julkalendern. Min familj har varit så snäll att de har spelat in de avsnitt som varit men inte kollat på den själv ännu så nu kollade vi gemensamt. Årets julkalender är byggd på Historieätarna som jag älskar. Älskar lotta lundgren almänt och erik haag är väll också kul ibland. 
 
På lördag kväll gick vi på bio. Mockingjay pt 2 stod på schemat. Jag har ju läst böckerna så jag visste vad som skulle hända. Vilket gjorde filmen ännu bättre då det fanns så mycket mera känslor beskrivna i böckerna som jag hade med mig i bakhuvudet. Idag har jag hängt hemma. Tittat på Sound of Music och virkat. På kvällen följde jag med och handlade mat. Imorgon bitti ska jag till veterinären med en kanin. Det är min satinangora Bilbo som ska kasteras. Tanken är att han sen ska bo med min dvärgvädurshona Sansa. Ska också rida :)))) Och troligen städa någon kaninbur eller box till. 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer