23/11-2015

Igår var det en rellativt lugn innedag. Hade sovmorgon och gick upp vid tio. Efter lunch var jag lite barnvakt. Det var också lugnt, akvarellfärgen åkte inte fram ;)
 
Idag gick jag upp vid vanlig tid och gjorde morgonstallet. Efter det så borstade jag på lite hästar och sen var det helt plötsligt lunchdags. Sen gick jag ut och tränade silversvartskäcken, fux valacken och Þjalfi medan Eyjolfur skodde en häst. Sen longerade jag den nyskodda hästen, som är fux stoet som var så rädd när hon kom, med Eyjolfur på. Gjorde kvällstall några timmar senare. Har varit plussgrader idag och massor av vind och regn så var inte så trevligt väder att vara ute i. Nu är allt jätteblött, kommer säkert frysa på och bli is sen :(
 
Mamma kom med en gissning till bilden som jag lade upp i förra inlägget. En fick hon rätt och det är att hästen i tät ska föreställa Embla, hästen efter det är Dynur, sen kommer Brak och där efter Vajna. I brist på nytagna bilder så laddar jag upp denhär som jag ritade 2012. Vad tycker ni är roligast, gammla arkivbilder eller nyare arkivbilder från island? Ska försöka ta mig ut och fota lite mer, men är svårt när det blir mörkt så snabbt och när det regnar så mycket. Idag är det förresten 2 veckor tills jag åker hem till Sverige :)
 
 
 
0 kommentarer