25/11-2015

Gjorde morgonstall och sen jobbade jag lillagul och en brun valack från marken medan Eyjolfur var iväg och letade efter de sex hästar som vi inte fick med oss igår. Han hittade alla men tre var jättelångt bort från resten så de red han tillbaka och hämtade på eftermiddagen. Hästarna som jag tränade var duktiga. Den bruna valacken skötte sig fint och är lite mer allert än lillagul. Han hade dock lite svårt för flytta framdelen men förstod tillslut. Lillagul gör allt som man ber henne om men det tar liksom lite tid. Inte så allert och vaken. På slutet blev det dock bättre. Måste blir bättre själv och vara mer konsekvent så löser det sig nog. Och byta övningar ofta så att hon hålls lite upptagen och uppmärksam. Efter lunch var jag barnvakt medan de andra avmaskade hästarna. Vi ritade lite och sen bakade vi en rulltårta som blev förvånandsvärt god med tanke på att jag råkade ha majsmjöl istället för potatismjöl. Det låg i glasburkar utan ettikett så chansade lite hehe. Sen gick vi ut lite. Tänkte att vi skulle vara i sandlådan men den var så hård. Så såg yngsta barnet alla hästarna så då gick vi en promenad upp till dem. Sen gick vi till stallet där de andra var. 
 
Det var dagen. Idag har det regnat och blåst något förfärligt så gjorde ju inget att vara lite inne. När jag tränade hästar så var det dock bra väder så då var vi ute. Ni kan få lite fler bilder på skimmlarna från igår.
 
 
 
1 kommentar
Bettinas islandshäst

Vad du kommer att lära dig mycket om islandshästar och ridning! Det är kul att hänga med här.