6/11-2015

Bloggade inte igår. Det var en dålig dag och orkade inte dra upp den igen precis innan jag skulle lägga mig. Var dålig i magen och allmänt ledsen hela dagen och så när jag klivit av sista bussen, efter att ha svarat ”yes” när busschauffören frågade om jag hade med mig allt så upptäcker jag att jag glömt min mobiltelefon på bussen. Min mobiltelefon med körkortet och bankkortet i skalet… Som tur var det den lilla bussen som går ut till Reykholt. Jag var sista passageraren för dagen. Idag fick vi tag på busschauffören och jag får min mobil senast på måndag. Men det kändes väldigt jobbigt igår när jag redan var nere.
 
Idag var en bättre dag. Gjorde morgonstall och så tittade jag när Eyjolfur tränade en ny unghäst. Denhär är livrädd för allt. Kommer ta tid med den. I dagsläget står han antingen fastfrusen i marken eller så springer han för sitt liv. Brukar klappa lite på honom, han uppskattar det inte än, men någon gång kanske han gör det. Sen så tränade Eyjolfur Thjalfi lite innan det var dags att sitta upp på honom för första gången. Jag ledde honom först med Eyjolfur på och sen så longerade jag dem i skritt. Det var inga problem. Efter det red jag ut på Bilur och Eyjolfur red ut på fuxvalacken för första gången. Den blev lite skrämd av Kappi som kom springandes. Jag och Bilur travade mest. Försökte mig på lite tölt på tillbakavägen men eftersom de andra låg bakom oss så hade han inte så bra framåtbjudning så det blev orent.
 
Efter lunch var jag barnvakt åt yngsta barnet. Hon sov först men vaknade jättetidigt. Jag lyckades dock få henne att somna igen så att hon sov en timme till. Fortsatte läsa Game of Thrones och nu är jag på sidan 153. På kvällen gjorde jag kvällstallet. Tänkte precis boka flygbiljett till sverige men internettet har en strejk just nu (jag skriver det här i pages och postar när internettet fungerar) så gör det imorgon istället. Ni får ingen bild idag eftersom att internettet är så opålitligt just nu.
2 kommentarer
Jens

Kände mig deppig när du glömt din mobil..ch allt. Men när AE sa att du kommer att få tillbaka den blev jag så glad för din skull. Jippi..om du ändå skulle glömma mobilen så var det på ett nr ställe..📱➡ buss 🚌

Bettinas islandshäst

Efter regn kommer solsken. . . Hoppas på bättre dagar nu för dig! Och så låter det ju kul med biljett till Sverige, du ska säkert hitta på något bus. Ha det bäst!