7/11-15

Gjorde morgonstall och så longerade jag Thjalfi när Eyjolfur satt på igen. Idag blev det trav också. Sen longerade jag fuxen och gjorde kyssa stigbygeln samt flyttade bakdelen och framdelen. Först var han lugn och bra men sen kom Eyjolfur in med hingsten och då skulle han först dra iväg. Men efter en öiten stund blev han lite lugnare igen. På eftermiddagen red jag Bilur en sväng. Vi fokuserade på framåtbjudningen och överlinjen, vilket är de två grejer han behöver jobba mest med. Framåtbjudningen är helt ok men när man ska tölta så märker man om han inte är tillräkligt frammåt för då blir det somsagt orent. Sen gjorde jag kvällstalll och gav fåren hö. Nu har jag precis beställt flygbiljett! Så den 7 december åker jag till Sverige på jullov (alltså om exakt en månad). Köpte retur bijlett också. Island blir inte av med mig så snabbt. Här är Thjotandi som springer efter Kappi.
 
 
0 kommentarer