9/11-2015

Idag gjordes morgonstallet i vanlig ordning och så hjälpte jag till när Thjalfi skulle ridas (stod på marken och longerade) och sen så tränade jag lillegul. Har inte tränat henne något sen kursen så det var verkligen kul. Hon skötte sig fint. Longerade bara en liten stund eftersom att hon annars lätt blir uttråkad. Gjorde också kyssa stigbygeln och flyttade bakdelen och framdelen. Flyttade framdelen i stallet och det gick jättebra. Tycker annars att det kan vara lite svårt att hamna i rätt position för att lyckas flytta framdelen utan att resten av hästen flyttar sig så mycket. Men i stallet så blir det lite inramat så då var det jättelätt. 
 
Efter lunch följde jag med på två turer på Bilur när Eyjolfur red unghästar. Bilur var jättebra idag. På vägen tillbaka på första turen så jobbade de andra lite mot tölten. Så då töltade jag och Bilur också så jättelångsamt. Han tycker det är ganska svårt och har svårt att hålla tölten i det läget så har inte jobbat så mycket i det tempot. Samma sak idag men det var nog nyttigt för honom att tölta i det tempot för han satte bakdelen ordetligt undersig och kändes flera centimeter högre. Den bärigheten följde med under den andra ridturen också. Att vädret var helt fantastiskt gjorde ju inte humöret sämre om man säger så. Longerade också super-stjarni lite. Han var full av energi och ville bara skutta omkring så han fick lov att gå på en liten mindre volt i skritt först för att komma ihåg att lyssna på mig, innan jag slapp iväg honom på en större volt där han fick skutta av sig ordentligt. På slutet travade han fint istället för att galoppera och bocka omkring haha. 
 
På kvällen gjorde jag kvällstall innan jag åkte till bensinmacken för att möta upp busschauffören som kom med min mobiltelefon. Så nu har jag en telefon igen. Det var norrsken idag igen så jag passar på att dela den trejde bilden från igår som inte ville ladda upp sig igår. 
 
 
1 kommentar
Jens

Jippi..alles gut. 📱⛄