reykjavik 4/11

Får se om det här går att posta. Hotellrummet var jättefint men den utlovade Wi-Fi'n suger. För det mesta funkar den inte alls och ibland kan man snylta på Wi-Fi från någon annan byggnad. Tidigt i dag begav vi oss till Borganes där bussen gick. Det gick en buss 09.20 och en 16.20 så vi valde den tidigare. Vi hoppade av vid kringlan där vi började med att fika på det underbara kafét som jag fikade på förra gången. Mamma tog den tårtan som jag åt förra gången och en chai-latte och jag tog en mäktig chokladtårta och varmchoklad. Efter att vi ätit (detta blev vår lunch) så gick vi runt lite i kringlan och handlade faktiskt lite. Främst på Haugkaup där vi köpte frukost till imorgon. Jag köpte också en tejp och fick en liten förtidig födelsedagspresent som jag kanske kan visa imorgon. Sen gick vi till hotellet. Det tog en stund och vi stannade såklart till på en lekplats på vägen dit. Lämnade av våra saker på hotellet och sen gick vi till badhuset som ligger bara ett stenkast från hotellet. Det var jättefint, byggt 1937 och väldigt gulligt. Vi började med att simma lite i mortionsbassängen men sen gick vi ut och fastnade lite i den lilla poolen som höll 42 grader. Där gick det dock inte att sitta så länge i taget så vi gick in och var lite i de vanliga poolerna innan vi fick ut lite igen i den varma poolen. 

Sen lämnade vi våra handdukar och badkläder på hotellet innan vi gick ut för att äta. Vi kollade på några olika restauranger och stannade tillslut på en grekisk som hete Meze. Där hade de vegetarisk mousakka som jag åt. Den var väldigt god och mättande. Vi tittade i lite fler affärer och mamma beställde flygbuss tills imorgon (den går 05.00 :o). Sen åt vi jättegod glass till efterrätt. På vägen tillbaka till hotellet gick vi in i lite fler affärer och jag råkade köpa någon specialutgåva av game of thrones böckerna och är fortfarande inte säker på om den är snygg eller fulsnygg. Men nu har jag iallafall hela serien att läsa och alla böckerna passar ihop. 

Det var det. Nu sitter jag i en fåtölj på hotellet och myser :-) 
1 kommentar
Anonym

Tusen tack för ett trevligt besök i Reykjavik! Det var verkligen ett fint hotell du hittade 😙 Puss och kram, mamma 💖