21/10-15

Madde undrade hur många grader vi hade här på island. Jag brukar inte hålla så bra koll på termometern så klickade mig in på yr.no. Just nu ligger det runt 2-4 plusgrader. Men på måndag så ska det bli -10 grader?? Det ska också bli sol på måndag så det kanske är därför det ska bli kallare då. Vi har väldigt mycket regn, men idag har det inte regnat alls. Efter att morgonstallet var klart så vallade Eyjolfur in tre rymmlingslamm till de andra lammen. Sen sadlade jag Bilur och vi red iväg och vallade hem alla lammen. Det gick så snabbt och smidit att få en lammen att Bilur fick jobba lite till, nu som draghjälp åt silversvartskäckvalacken som skulle ut på sin första uteritt. Efter lunch höll de andra på med lammen. Jag var först barnvakt åt ett sovande barn och sen så tränade jag samma bruna som jag tränat två gånger tidigare. Idag fick han bett också. Och vi tränade ute i rundpaddocken pga det var ej regn :) Han skötte sig fint som innan. 
 
Efter lite fika (vi hade tårta kvar från igår :)) så gick jag och Johanna ut för att träna lillegul. Först tränade jag henne lite från marken ute i rundpaddocken. Hon har blivit mycket mer frammåt vilket är kul, nu bjuder hon fram i trav själv. Sen hoppade jag upp och Johanna longerade henne med mig på ryggen. Först gjorde jag typ ingenting men sen började jag göra one rein stop samtidigt som Johanna stannade oss. Hon småbockade faktiskt lite idag, men det var väldigt smått och kändes mest som lite hackig galopp. Känndes mest som lite busbock och inte som upprörda bockningar. Det var även lite halkigt för henne där ute så hon halkade till någon gång. Sen släppte Johanna oss lösa. Vi behöver öva på att komma igång själva, idag behöver vi lite drivhjälp. Vist skulle jag kunna få igång henne själv, men det är bättre att hon får lära sig skänklarnas betydelse stegvis. 
 
Ser fram emot att hon ska få skor och ser framemot helgens kurs. Då tror jag att vi ska rida ut! :) Så kan vi säkert börja rida ut här med Eyjolfur efter det. Det tror jag hon kommer tycka är KUL. Tog med mig kameran ut och tog lite höstiga bilder också. Bland annat på de här svanarna som flög jättelågt! Bilden är tagen med 50mm zoomen och ej beskärd. Det skulle bli lite löv också men internett ville ej så de får ni kanske en annan dag om ni har tur :)
 
 
 
 
1 kommentar
Maddefjös

ah vi har typ fortfarande 10+ här på gotland, dock så har vi oftast varmast i hela sverige, det känns fett konstigt

Sen är jag fortfarande jättedålig på att läsa din blogg, men jag fastnade vid ett ganska långt inlägg du skrivit</3 sori