29/10-15

Skrev ett blogginlägg igår med det ville ej publiceras och sen tror jag att det raderades.. Igår longerade jag iallfall en fux vallack som är här på träning, fux hingsten och den bruna som jag tränade av misstag förut. Sen red jag Brunis också. Det blåste rejält och jag insåg att det alltid blåser från samma håll här. Det var dock varmt så vinden var inte så farlig. Sen hämtade vi en häst som hade rymt från berget till vägen på andra sidan. Det var grannens häst  så vi lämnade den hoss grannen så att den inte ska rymma igen på en gång. Sen var jag barnvakt åt yngsta barnet edan de andra åkte till Borganes och handlade. Hon sov dock första timmarna så det var väldigt lugnt. 
 
Idag gjorde jag morgonstall och sen hjälpte jag Eyjolfur när han tränade unghästar. Det är några som han precis börjat sitta på så då får jag "longera" honom = hjälpa till med driviningen. Sen red vi ut, jag på Bilur och han på Silversvartskäcken som är här på träning. Det gick bra men vi red ganska kort eftersom att det var väldigt mycket motvind som gjorde att hästarna inte var så framåt. Efter lunch vallade vi hem de vuxna tackorna till fots och så skiljde vi ut de som var födda förra året från de andra och vallade tillbaka de som var älst. Gissar att han klipper de yngsta först och vill ha deras ull i en annan säck än de andra för att de yngre lär ha bättre ull. Sen var jag barnvakt åt yngsta barnet igen medan de andra åkte och hämtade en ny frysbox. Har fortsatt gå igenom bilderna från den externa hårddisken. Tror att jag kommer kunna få över alla på datorn, men det kommer ta tid att gå egenom allt.. Ni kan få den bild som jag har stannat på nu i rensandet. Taget från trappan till slottet i Uppsala. En av de första gångerna jag var i Uppsalas stad. Idag har jag förresten varit på island i 3 månader :)
 
 
2 kommentarer
Jens

Va...tre månader! Tiden går fort när det är roligt..men även nu. Du får skicka biljetter så att vi allihop kan hälsa på i det nya landet.😁

Maddefjös

shit tiden går så fort!