Upside down and inside out

Gjorde morgonstall! Var en riktigt härlig vintirig morgon. Det vintriga avtog dock på eftermiddagen då snön började smälta lite. Efter lunch skulle de andra åka till Borganes för att handla och hämta en frys. Det yngsta barnet var dock väldigt sömnigt så de la henne att sova så var jag barnvakt åt henne. Det gick bra, hon vaknade en gång vid tre, så satte jag på "babblarna" på youtube och så somnade hon om och sov en timme till. Jag började med ett stort projekt idag! Att gå igenom alla bilder på den externa hårddisken. Jag måste ju formatera min extärna hårddisk för att den ska funka med min mac, men formaterar man så försvinner alla bilderna. Så nu kopierar jag en mapp i taget till datorn och raderar alla bilder som jag inte vill ha (de finns också på min gamla dator så om jag ångrar mig så är det ingen panik) så att jag förhoppningsvis ska få plats med dem på datorn och på så vis kunna formatera hårddisken och lägga tillbaka bilderna på den. Datorn hade 64 gb ledigt minne när jag började och hårddisken hade 90 gb bilder på sig... Så är inte säkert att det här funkar. Har mitt usb också som det finns lite plats på och vet att det finns massor med skitbilder som jag inte orkat gå igenom tidigare så förhoppningsvis kommer det här att funka! Har inte gjort det här innan då jag hade för mig att min dator hade mycket mindre minne, så att den här planen skulle vara omöjlig. Men där hade jag vist fel :)
 
Om det här inte funkar skulle alternativet vara att köpa en till extern hårddisk men det känns väldigt onödigt då den jag har är på 1 tb. Det ska jag klara mig på i några år iallafall ;) (Lyssnade vist också på BD idag när jag gick igenom bilder. Det var längesedan. Det är också där rubriken kommer ifrån)
 
På kvällen när de andra kommit hem så gjorde jag kvällstall. Eyjolfur klippte får. Han sparade ullen på bakdelen så att fåren inte skulle frysa så mycket och  så klipper han bort den ullen om ca 2 veckor om det inte är för kallt då. Det var något av det gulligaste jag sett! Ullen blir som en liten fluffig kjol som gungar när fåren går! Får ta bild imorgon och visa er. Sålänge kan ni få en annan gullig bild som jag hittade på hårddisken :) Det är Atle och Aske, valparna ur våran första valpkull. De är lite större idag, då de föddes 2012 ;)
 
 
1 kommentar
Anonym

Snart kommer jag och hälsar på! Roligt och spännande :-D Kram, mamma