19/4-2016

HejHej. De senaste dagarna har jag bland annat varit upptagen med att läsa. Läste ut Clash of Kings förra veckan och sen dess har jag läst ut både Djurens Gård och Pappan & Havet. Så nu ska jag nog börja på tredje delen i Song of Ice and Fire. 
 
Förutom att läsa så har jag longerat hästar och ridit hästar. Red isabellen och Bylur igår. Bylur var så bra! Han har varit lite rollig i tölten men igår var han helt fantastisk genom hela ridpasset. Hade också en fantastisk galopp som fortsatte i en perfekt övergång från galopp till tölt. Har aldrig ridit en så bra galopp->tölt övergång förut. Jag bara satte mig ner och sa lite hoo och så vart det perfekt tölt utan någon häst alls hängande framåt. Så härligt. 
 
Isabellen hade glömt handbromsen i. Vi red åt ett nytt håll för henne. Vi hade sällskap men hon var inte så pigg ändå vilket ledde till att traven tog semester. Eller lite trav fick vi nog på vägen hemåt igen. Men inte så bra som det varit den senaste veckan. Idag red vi samma håll igen fast ensamma. Tröögt var det i början. Vi tog en avstickare ner till ån, då blev det mer energi. Spännande ju att gå i gräset. Men någon trav bortåt tror jag då inte att det blev. Eventuellt några steg. Att få upp henne i något annat än skritt går med lite envishet men utan att hon själv vill frammåt så blir det mest grisepass. På vägen hemåt töltade vi lite. Det gick däremot jättebra. Jag behövde inte vara där hela tiden utan hon kunde tölta lite själv och i snabbare än snigeltempo. Sen travade vi resten av vägen till stallet. 
 
 Idag har jag också longerat Láfota, Skottli och Konsert. Alla var duktiga :)  Här kommer en närbild på det Isländska landskapet. Kan också medela att det igår var 4 veckor kvar till jag åker till Sverige. Och idag är det exakt en månad kvar till antagningsprovet på Wången ....
 
ti
 
 
1 kommentar
Barbro

Kors vad fort tiden går. Glöm inte kameran på Island bara. Du kan ju ta massor av fina bilder på Erik o Linneas bröllop. Antar att du vet att Jasmina bytt förnamn till Linnea. Om inte förr så ses vi till midsommar hoppas jag. Var rädd om dig.