1/2-2016

Igår blev det sent igen. Det var min lediga dag och jag virkade lite och tog en härlig kvällspromenad. Efter promenaden tog jag en dusch och när jag höll på att klä mig igen så berättar Johanna att det är ett kraftigt norrsken ute. Jag rycker åt mig kameran och får låna Johannas stativ och så skyndar jag mig ut. När jag kommer ut så har det avtagit lite, men sen blir det starkare igen. Måste öva mig på att fota norrsken (tur att jag är på island), men fick iallafall denhär bilden igår :)
 
 
Sen virkade jag klart handledsvärmaren som jag började på under morgonen. Nu har jag börjat på den andra. Tar lite paus från sjalen eftersom att garnet är slut. Vi trodde att vi hittat ett till nystan, men det visade sig vara lite ljusare än det jag använt innan. 
 
Idag har jag gjort morgonstall. Sen så hjälpte jag till med skimmel stoet från stori-asi. Efter det longerade jag Konsert. Sen hade det blivit översvämning i fårstallet. Det var något rör som hade frusit så vi hade hängt dunkar med varmvatten brevid, men när isen tinade så visade det sig att något hade frusit sönder. Så det blev lite blött kan man väll säga... 
 
Efter lunch så tränade jag Brenna från marken likadant som jag gjorde sist. Sen gjorde jag samma sak med Sinfonia. Eller början på samma sak iallfall. Hon är jätteduktig när man står stilla, men när man ska gå så blir hon för störd av alla läskiga monster som lurkar i skuggorna så det blev mest fokus på att hon skulle gå i en ring överhuvudtaget... 
 
Sen red jag en sväng på Bilur med Eyjolfur och Þjotandi som sällskap. Vi tog en snabb galopp bortåt denhär gången och Bilur kunde hänga med en bit, sen gasade de andra på och vi hamnade lite efter haha. Sen var det fika på god äppelpaj  :)
 
Gjorde kvällstallet och skyndade mig lite, ändå tog det 2 timmar... Sen hade jag skypemöte kring Närcon så nu kan jag börja fixa på riktigt :)
1 kommentar
Anonym

Blogga mera! Snälla! 😘 Kram mamma