19/2-2016

igår red jag ut en sväng själv på Bilur (som jag såg att vist stavas Bylur så får skriva så i fortsättningen). Vi tränade galoppfatningar igen. Sen hjälpte jag till när de två rädda unghästarna skulle ridas i rundcorallen för första gången. Innan har de bara ridits i ladan. Det gick bra. Pillade också loss en jättestor tova från en unghäst som stod på berget och tittade på träningen. 
 
Idag har jag också ridit en sväng på Bylur. Denhär gången med sällskap av en av de rädda hästarna. Det var skäcken som fick komma ut på sin första tur. Tycker det gick helt okej med honom faktist. Han ramlade dock omkull en gång, när vi skulle vända hemåt så trampade han utanför vägen och gick ner på knä och skrapade läppen. Men det var den enda skadan som skedde. Fantastiskt hur han har utvecklats. Han är ju fortfarande ganska rädd men inte som förut. 
 
Så har jag gjort iordning två hästar för ridning och longerat Konsert. Räddhästen som fick ridas ut idag är lortskäcken i mitten av bilden.
 
 
 
 
 
0 kommentarer