8/1-2016

Gjorde morgonstall och hjälpte Eyjolfur med fyra unghästar samt borstade på några andra. Hästarna i stallet är ungefär samma som när jag åkte. Super-Stjarní har åkt hem och ersatts av en syster på pappans sida. Silversvartskäcken har också åkt. De som har tillkommit utöver Super-Stjarnís lillasyster är ett gammalt sto med fantastisk man som rymt från någon annan gård och väntar på att bli upphämtad. Sen har Þjotandi fått komma in nu eftersom Super-Stjarní har åkt (Det finns bara två hingstboxar). Även Glettni, Tralli och Ofélia har fått komma in. De tre sistnämnda är inte säkert att de kommer skos och sättas igång, kommer an på hur mycket tid det finns. 
 
Efter lunch var jag inne och lekte med barnen. Det var ett trasigt traktordäck som skulle köras på lagning och barnen hade nog ändå inte tolererat att jag skulle gå ut igen då de inte ville att jag skulle gå ut på morgonen heller. Sen åt jag två smörgåsar innan jag gick ut och red Bilur. Han har mest stått sen jag åkte, det resulterade i mycket överskottsenergi vilket är ett stort plus när man rider Bilur. Han tickade på bra i de fyra vanliga gångarterna. Sen gjorde jag kvällstall och matade fåren innan jag gick in igen.
 
 
 
0 kommentarer