4/3-2016

Nu har jag missat att skriva några dagar. Men det har inte varit helt händelselöst. I onsdags så red jag barbacka med äldsta barnet framför mig på Bylur. Vi red bara från stallet till huset. Det gick bra :) Lyckades också hoppa upp två gånger själv, barbacka utan pall eller nått. Det var längesen jag klarade det. Har fått ta hjälp av stenar och dikeskanter på sistone. Tror att det va för att när jag red Fluga så kunde jag ej hoppa upp barbacka utan hjälp av nått för hon var så hög. Och under de två åren så förlorade jag spänsten, så sen kunde jag vist inte hoppa upp på lilla Saga heller.... Men nu så :)
 
Igår ultraljudades alla tackorna. Så fick de med ett lam lila streck i pannan, de med två fick inget streck och de med tre fick grönt streck. De som gått tomma fick orange. Flyttades om lite i fårstallet också. Idag har jag ridit Bylur. Han var så duktig! Nu sitter formen som en smäck i skritten. Nu ska den bara lära sig följa med upp i trav och tölt också... Men det kommer mer och mer :) 
 
Sen vallade de andra hästarna till Uppsalír. Jag hängde här och läste lite. Sen gick jag ut och mockade och fodrade fåren :) Nu har Bylur också börjat fälla, men än så länge släpper det bara lite grann. Här kommer en bild på honom i sommarpäls :)
 
 
 
0 kommentarer